گل شیفته فراهانی ممنوع الخروج شد

در پی درج اخبار مربوط به بازی گل شیفته فراهانی در فیلمی از ریدلی اسکات، در حالی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنوز موضعی رسمی اعلام نکرده است، خبرگزاری دولتی ایران خبر ممنوع الخروج شدن گل شیفته فراهانی را به طور رسمی اعلام کرده است.

در این خبر ضمن اشاره به بازی گل شیفته فراهانی در فیلم "مجموعه دروغ ها" در کنار بازیگرانی چون لئوناردو دی کاپریو و راسل کرو، به پیشنهاد جدید در هالیوود به گل شیفته برای بازی اشاره شده است.

خبر فراخوانده شدن گل شیفته فراهانی همراه چند تن دیگر از هنرمندان نخستین بار در خبرگزاری ایلنا بدون ذکر نام درج شد و سپس رادیو گفت و گو در بخش "بدون خط خوردگی" این خبر را کامل تر کرد و اعلام کرد که گل شیفته فراهانی به خاطر بازی در فیلمی هالیوودی و لیلا حاتمی به خاطر حضور بدون حجاب در جشنواره ای خارجی احضار شده اند و به آنان تذکر داده شده است.

این دو خبر کوتاه سرنخی شد تا در حالی که گل شیفته فراهانی حاضر به گفتگو در این باره نبود، روزنامه نگاران ایرانی به جست و جوی نام گل شیفته فراهانی در سایت های سینمایی بگردند و اطلاعاتی از فیلمی که او در آن بازی کرده است، کسب و در مطبوعات ایران منتشر کنند.

در همین حال گفته شده است که احتمال توقیف دو فیلم روی پرده از گل شیفته فراهانی یعنی "دیوار" به کارگردانی محمد علی طالبی و "همیشه پای یک زن در میان است" به کارگردانی کمال تبریزی وجود دارد.

خبرگزاری ایلنا در گفتگوهایی جداگانه با کمال تبریزی و سیروس تسلیمی پخش کننده دیوار چنین خبرهایی را با این دو در میان گذاشته اما آنها خبر توقیف این دو فیلم را تکذیب کرده اند.

گل شیفته فراهانی که به تازگی فیلم "درباره الی" به کارگردانی اصغر فرهادی را به پایان رسانده است، اخیرا در دو گفتگو با مجله نسیم و یک روزنامه شرکت کرد. او در گفت و گوهایش به موانعی که پیش پای جوانان ایرانی برای پیشرفت وجود دارد، اشاره کرده و با اشاره به فیلم "دیوار" گفته بود:

" دیوار داستان تمام جوان هایی است که می توانند کاری انجام دهند، اما خیلی ها نمی توانند. مثلا برادر من که موزیک راک می زند و امکان کنسرت ندارد. نوازنده هایی که جزو فقیرترین افراد هستند، چرا او با دست هایی که تار می زند، باید برود و تراشکاری کند؟ چرا باید آرتروز بگیرد از بس پیتزا پخش کرده است؟ اینها همه دوست های من هستند. من یک راهی پیدا کردم، ولی به بن بست می خورم. بزرگان سینما هم همین طور. آقای بیضایی کوروساوای ایران است. چرا نباید به جای ۱۰ سال یک بار، هر سال فیلم بسازد یا تئاتر کار کند. من بعدها به بچه ام چه بگویم که چرا بیضایی این قدر کم فیلم ساخت. برای من درده که پرویز کیمیاوی نیست، داریوش مهرجویی الان دو سال است خانه نشین است. تمام تهیه کننده های ما به دنبال فیلم های کمدی و خنده دارند. همین الان چند تا از فیلم های روی پرده برای گیشه ساخته شده است؟"

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد